Jsem váš osobní robotický poradce s umělou inteligencí. Pokud vám se mnou nebude dobře, mohu vám přivolat kolegu člověka. Stačí kdykoliv během našeho rozhovoru kliknout na tlačítko "Přivolat živého poradce".
Zdá se vám to jako sci-fi? Ne. Je to realita. Čtěte dál.
Určitě už jste o nich někde slyšeli nebo četli. Do prodeje finančních a pojišťovacích služeb čím dál častěji promlouvají obory FinTech nebo InsurTech. Slova, která bychom ve světových slovnících ještě před pár lety marně hledali. Vznikla spojením a zkrácením dvou anglických slov. V prvním případě “Financial technology” a v druhém “Insurance Technology”. Nové prodejní kanály finančních a pojišťovacích služeb.
Chcete si naklikat pojistku s naším robotem? Chcete přivolat člověka? Nebo si ji naklikáte sám? Vyberte si z rolovací nabídky.
Jsou jich už stovky. Z těch světových stojí za zmínku třeba Lemonade nebo Insahred. V obou případech jde o digitální pojišťovny, které jdou naproti současnému trendu. Rychlejší, jednodušší, přehlednější. Lemonade pochází z Ameriky a už se stěhuje do Evropy. Prodává se přes něj pojištění. Hlavní propagační slogan na jejich webu vysvětluje vše. A zároveň přitahuje pozornost. Zní takto: “Maya, náš okouzlující robot s umělou inteligencí pro vás připraví dokonalé krytí. Snáze a rychleji to nejde”.
Naklikat si investiční protfolio nebo životní pojistku bylo před pár lety sci-fi. Dneska je to běžná věc.
Nejsou jen ve světě, jsou tady i české. Například Portu, jehož reklamní sdělení dokonale vysvětluje, co přináší: “Lepší místo pro vaše peníze. Portu je první automatizovaná investiční platforma na českém internetu. Sestaví vám portfolio na míru a vy se nemusíte o nic starat – jen sledovat, jak vaše peníze pracují za vás.”
Za zmínku taky stojí Mutumutu. Životní pojištění on-line. I na tomto webu je hodně zajímavý slogan: “První životko bez pojišťováckých manýrů. Jednoduché. Vyplácí poctivě a bez nesmyslných výjimek. A odměňuje vás, když žijete zdravě.” Hodně se kolem toho diskutuje. A v odborných kruzích často dost kriticky. Faktem ale je to, že lidé tam chodí. A klikají.
FinTechy stejně jako IsurTechy jdou naproti měnícím se nakupovacím zvykům. Nové generace klientů oceňují rychlost, přehlednost a jednoduchost. A s tím vším je spojeno ještě jedno slovo, které slovníky donedávna neznaly. Klikatelnost. Naklikat si dneska můžeme hudbu. Naklikáme si dovolenou, letenku nebo nákup potravin. Naklikat si můžeme i nové auto.
A závěrem jedno zamyšlení pro finanční poradce: Jsou lidé, kteří si chtějí naklikat i dobrého poradce. Když to udělají, jste mezi těmi, koho jim Google nabídne? Jestli ne a chcete to změnit, budu o tom za pár dnů mluvit v Praze a Bratislavě na celodenním kurzu pro finanční poradce.
Prohlédnout termín v Praze >>>
>> (otevře se na nové záložce)">Prezrieť termín v Bratislave >>>