Předpověď: Jak budou finanční poradci pracovat v budoucnosti?

Prakticky všichni poradci vědí, že je třeba jít s dobou. A pokud je dnešní doba více online než offline, musíme se jí přizpůsobit. Chytré aplikace a technologie je dobré vnímat jako pomocníky a vytěžit z nich pro své potřeby co nejvíc.


Průzkumy ukazují, že více než 75 % poradců má pocit, že by měli nejnovější technologie začít více využívat a komunikovat jejich prostřednictvím s klienty. Investoři pomocí vědců hledali tři základní výhody technologií v poradenských vztazích. Jsou to komunikace, spolupráce a dostupnost.

Pracovní prostředí budoucnosti

I když poradci cítí, že je třeba nové technologie či aplikace používat a mladší klienti jejich využívání dokonce požadují, stále zápasí s jejich přijetím. Možná je to proto, že se nechtějí učit nové věci, připadá jim to složité, nejsou si vědomi, že něco takového vůbec existuje nebo prostě nechtějí přijmout novinky v technologiích do svého života.

Firma Fidelity Investiments se snaží jít s dobou a ukázat všechno, co nás v blízké budoucnosti čeká. Otevřela proto novou „kancelář budoucnosti“. Společnost chce demonstrovat poradcům, jak mohou do svého života volně přijmout technologie a používat je především ve svých postupech při nabízení produktů a služeb, které jsou nyní na trhu k dispozici. Na trhu vznikají každý den nové aplikace s cílem posoudit finanční situaci klienta a nabídnout mu nejlepší řešení. Tyto aplikace mohou klientovi názorně ukázat cestu, která ho při přijmutí služby čeká.

Poradci pomůže jednoduše demonstrovat všechny možnosti produktu. „Kancelář budoucnosti“ chce poradci pomoci představit, jak mají nové technologie přímý dopad na jeho podnikání. Na virtuální prohlídku se můžete vydat tady:
https://fidelityinstitutional.fidelity.com/fi/campaigns/office-of-future/index.html.

Moderní finanční poradce

„Je jasné, že očekávané technologie budou aplikovatelné do všech zaměstnání a do běžného života včetně profese finančního poradce,“ říká Ed O´Brien, šéf Fidelity Institucional. „Pro poradce je to především spojení technologií s živým kontaktem.“

Při nedávném turné se svými kolegy demonstroval některé z nových technologií a ukazoval, jak by je poradenské firmy mohly využít. S partnery vytvořil dynamický prostor plný nejnovějších technických trendů, které s největší pravděpodobností ovlivní práci poradce. Do „kanceláře budoucnosti“ použil mobilní telefon, video, cloud computing (poskytování služeb na vzdálených serverech), gamification (tzv. hravé stránky), datové rozhraní a sociální média.

Organizace kanceláře budoucnosti ukazuje, kde všude bude možnost s využitím těchto technologií pracovat. Pracovní oblasti by měly být pro poradce absolutně pohodlné a plnohodnotné pro pracovní činnosti. Mimo kancelář počítají s domácím prostředím, letištní halou či konferenčními místnostmi.

Konference na prvním místě

Různé konference na různých místech. I na to se firma Fidelity zaměřila. Navrhla plně technologicky vybavenou telekonferenční místnost s 360 stupňovou kamerou s vysokou kvalitou pro živé konference a prezentace.  Panoramatické vidění a kontrola, kde se kdo v místnosti nachází, umožňuje plnější zážitek z jednání a přiblížení kolegů i na velké vzdálenosti. I tuto možnost komunikace lze ve finančním poradenství plně využít.

Jedním z nich je třeba spolupráce mezi poradci nebo jinými profesionály i z druhého konce světa. Kolegové si tak mohou navzájem radit, předávat tipy a triky či se jinak vzdělávat nebo bavit. Co mohou nejen finanční poradci využít, to je futuristický teleprezentační robot – robot, který pomáhá při videokonferencích. Tuto vychytávku si připevníte na mobil a můžete videotelefonovat.
Cílem těchto vynálezů je propojení zaměstnanců nebo klientů na velké vzdálenosti. Na rozdíl od tradičně nastavené telekonference, kde musíte být v jedné místnosti na jednom místě, robot umožňuje virtuální procházení celé kanceláře.

Tuning se nevyhnul ani mobilům či tabletům. Brýle nebo hodinky již nejsou jen výplodem sci-fi filmů, ale reálně se nám dostávají do běžného života. I těmito technologiemi je „kancelář budoucnosti“ vybavena. Samozřejmostí je velké uložiště dat, hlasové ovládání, rozšířená projekce reality či virtuální klávesnice. Toto všechno má poradci pomoci s vlastní prezentací bez zbytečného tahání notebooků, dokumentů nebo složek.

Technologie pro home office

Vývojáři nezapomínají ani na zastánce home office. Předpokládá se, že většina domácností bude mít inteligentní TV s možností videokonferencí. Tyto zařízení jsou schopné přenášet audio, video, textový obsah a být samostatně připojené na internet. Mohou také získat přístup k vnitřní počítačové síti nebo paměťovému zařízení. Pokud bude mít klient tuto chytrou televizi, můžete vytvářet dynamické prezentace nebo se zapojit do bezpečných a chráněných videokonferencí, které umožní zákazníkům setkat se s vámi tváří v tvář bez opuštění obývacího pokoje. Nedá se nic dělat, doba Velkého bratra se neodmyslitelně blíží.

Finanční poradenství, a nejen tento obor, čeká velký posun

tupný boom. Samozřejmostí je také vlastní prezentace přes sociální sítě. I s tím nové technologie počítají. Vaši potencionální klienti si totiž vše, do čeho chtějí investovat svůj čas nebo peníze, ať je to obchod, zájmový kroužek nebo finanční poradce, nejdříve vyhledají na internetu.

Jak být relevantní pro sociální sítě

I díky tomu, že nové technologie budou permanentně propojené s internetem, je důležité myslet na to, že více než polovina potenciálních zákazníků tráví svůj volný (i pracovní) čas na sociálních sítích. Pokud na nich budete i vy, je velká pravděpodobnost, že vás zaregistrují a obrátí se na vás. Bohužel, ani to nestačí.

Profil na jedné síti nemusí dostatečně splnit očekávání klientů. Tato očekávání se totiž den ze dne mění stejně, jako se mění technologie a vnímání sociálních médií. Michael Lock, prezident Hearsay Social nabízí čtyři tipy, jak lépe sociální média využít, aby váš profil zůstal relevantní i u rychle se měnících očekávání klientů v dnešním tržním prostoru.

Být vidět: finanční poradci by si měli vytvořit opravdu pěkný profil, ne jen pro jednu síť, ale pro více komunit. V praxi by to vypadalo tak, že mimo svého osobního profilu můžete mít založenou skupinu a pracovní profil. To, že jste na více stránkách, zvyšuje šance, že vás potenciální klienti najdou a vyhledávače vás zařadí mezi první odkazy. „Pokud nemáte dobrý FB nebo LinkedIn profil, hrozí, že když opustíte večírek, lidé, se kterými jste si povídali, vás nedohledají.“ Upozorňuje Michael Lock

Budovat sítě: „Pokaždé, když někoho potkáte, spojte se s ním na sociálních sítích.“ Pokud se tohoto budete držet, můžou vám noví přátelé přinést doporučení na klienty.

Naslouchejte: Na sociálních sítích se toho probírá hodně. Všechny novinky, drby, reference. Z toho všeho se můžete inspirovat a především budete vědět, co vašeho klienta trápí. Překvapíte ho, že se ho nevyptáváte, ale přicházíte již s řešením.

Časté postování: Jak často přidávat příspěvky? A o čem by měly být? Tyto otázky vyvstanou na mysli každému, kdo se chce svému profilu pravidelně věnovat. I tady platí poučka 80/20. 20 % postů by mělo být o firmě nebo o vašem podnikání a 80 % z vašeho osobního života. Dle Michaela Locka však funguje i jiný systém: „20 % příspěvků by mělo být o firmě, pro kterou pracujete, 60 % by mělo být o samotném poradenství a o tématech, které klienti chtějí slyšet, jako je důchodové pojištění, hypotéky, životko, náklady na zdravotní péči nebo dědictví. Zbývajících 20 % by mělo být o vás.“

Každý musí souhlasit s tím, že žijeme ve zlatém věku technologií a kdokoli už má chytrý telefon v kapse. Právě tento digitální věk nabízí spoustu možností, jak nasměrovat svůj byznys tím správným směrem. Lidé jsou zvyklí si hrát, jsou obklopeni obrázky, videi, zvuky. Proto je dobré používat i aplikace, které pomohou vysvětlit danou službu na obrázku nebo videem. Dát o sobě vědě na internetu – to je dnes již základ pyramidy.

Článek je volným překladem textů ze stránek
www.financial-planning.com