Obsahový marketing – klíč k úspěchu nebo „ztráta“ času?

V poslední době je podnikání na internetu velkým hitem. Vidina celkem snadného a rychlého příjmu přitahuje hodně lidí jako magnet. Konkurence je ale velká. Ne všichni to zvládnou a zcela ne všichni si své postavení trvale udrží. Trvalé výsledky a postavení získá ten, kdo se stejným přístupem bude vystupovat i na internetu. Jak na to?

Při množství webových stránek, které plují internetem, je jasné, že uspět v této internetové džungli není jen tak. Je konec rychlých výdělků na internetu. Ještě před pár lety by stačilo pouze pustit reklamu, nebo otisknout inzerát a o zákazníky nebyla nouze. Dnes už je internetový trh přesycen, lidé jsou zahlceni množstvím služeb a zboží, a podnikatelé se předhánějí, kdo jakou návnadou zaujme víc lidí.

Má vůbec cenu začít na internetu podnikat?

Samozřejmě, že má. Jen je třeba vzít v úvahu, že po rychlém úspěchu může také přijít stejně rychlý pád. Abyste se této nepěkné vyhlídce vyhnuli, je dobré začít dělat věci jinak než ostatní. Nebombardovat lidi nabídkami, ale nechat je k rozhodnutí dozrát. Prostředkem pro dosažení tohoto může být obsahový neboli content marketing. Možná už jste o něm něco zaslechli. Cesta k úspěchu je díky němu možná o nějaký ten kus delší, ale za to s trvalým výsledkem.

Obsahový marketing totiž nespočívá v ničem jiném než ve vytváření hodnotného obsahu, jeho šíření a vyvolání komunikace u žádoucích zákazníků. Výsledkem této dlouhodobé aktivity je zájem zákazníků o vaše služby, a nejen ty zdarma, ale i o ty placené. A protože obsah můžete na internetu poskytovat velkému počtu lidí a zcela zdarma, stává se obsahový marketing stále populárnějším.

Obsahu je všude spousta. Koho má pořád bavit to číst?

Je pravda, že internet je plný různého obsahu. Jenže toho kvalitního obsahu, který za něco stojí, je jen tak zlomek. Pokud nevíte, jak se kvalitní obsah tvoří, můžete využít pomoci některého marketingového odborníka. Ale obsah, do kterého vložíte něco ze sebe a čím bude tak unikátní, vytvoříte stejně pouze vy. Obsahový marketing spočívá v tvorbě obsahu, tedy psaní o tom, co je vaší parketou a čemu rozumíte nejlépe. Protože jedině vy znáte skutečně dobře své produkty a potřeby svých klientů. Jako každý odborník v oboru máte jistě své myšlenky ucelené a dokážete na dané téma hovořit jasně a poutavě. Nebude tedy pro vás nic obtížného přenést své myšlenky na web.

Jakto, že obsahový marketing funguje?

Asi není potřeba zdůrazňovat, že přes internet nikdo nenakoupí hned. Každý potřebuje k takovému rozhodnutí jinak dlouhý čas. A nátlak v podobném rozpoložení rozhodně nikomu nepomůže. Díky obsahovému marketingu si se zákazníkem vybudujete vztah založený na důvěře. Bez nátlaku je totiž dovedete přes obsah zdarma až ke koupi.

Zkuste si to představit v praxi. Jdete po ulici a ucítíte vůni čerstvé kávy. Uvidíte novou kavárnu v příjemném prostředí. Zavítáte dovnitř a dostanete šálek kávy na ochutnání jako pozornost. Při odchodu vám nezapomenou dát vzorek právě ochutnané kávy i s doporučením, jak ji uvařit tak, aby chutnala co nejlépe. Na doporučení bude i pozvánka na pravidelné ochutnávky kávy. Zúčastníte se pár ochutnávek a kávu si jednoduše zamilujete. Pochlubíte se přátelům, a když bude příležitost, do kavárny vždy rádi zavítáte.

Stejně funguje i obsahový marketing. Pokud zákazníka svým obsahem zaujmete a dalším obsahem ho dokážete přesvědčit o tom, že svému oboru opravdu rozumíte, nejenže s vámi bude spokojený, ale zároveň se stane vaším odběratelem, fanouškem a doporučí vás dál.

Jak obsahový marketing ještě více podpořit?

Fakt, že obsahový marketing funguje, potvrzuje i to, že je součástí marketingu velkých společností. Všechny začátky ale nejsou růžové a někdy je potřeba do věcí trochu popostrčit, aby se rozběhly tím správným směrem.

Jak tedy obsahový marketing ještě více podpořit, nebo čeho se vyvarovat? Při tvorbě článku nebo jiného obsahu se snažte vždy vnést na věc nový pohled. Když vypustíte článek na web, rozhodně nečekejte se založenýma rukama v klíně, jestli si ho všimne náhodný „kolemjdoucí“ nebo strýček Google. Pochlubte se, vykřičte svůj obsah mezi lidi na sociálních sítích, pošlete mailing. Snažte se ostatní motivovat k tomu, aby váš obsah sdíleli, či se na něm příště i podíleli. Pište zábavnou formou a hlavně pište pro lidi. Odpusťte si odborné výrazy a honosné obraty. Tím si zákazníky nezískáte, spíš jim ještě vytvoříte zmatek v hlavě. Srozumitelný obsah sdělení, kterému všichni rozumí. To je ta správná cesta.

Než se horlivě pustíte do tvorby obsahu, je dobré vědět, že obsahový marketing není pro každého úplně ta nejvhodnější volba, nehledě na to, že výsledky se neprojeví zítra ani za týden. Je to běh na dlouhou trať a nikdo vám nezaručí, že tenhle běh vůbec vítězně doběhnete. Obsahový marketing je dobré zařadit mezi své dlouhodobé plány a nepočítat s úspěchem hned. I přesto se ale vyplatí touto cestou vydat. Všechno totiž souvisí se vším. Tvorbou obsahu si šplhnete u vyhledávačů a ty vám díky tomu zase zajistí návštěvnost. Navíc je na obsahovém marketingu skvělé to, že vás kromě času nestojí žádné náklady a vygeneruje vám zákazníky, kteří vás hned tak neopustí.