Nejen pro finanční poradce: Jak přitáhnout pozornost zákazníků?

Často se mě na to ptají nejen finanční poradci, ale i jiní obchodníci, kteří procházejí mými kurzy:  „Jak to zařídit, abych zaujal? Jak přitáhnout pozornost zákazníků?“ Věnuji tomuto tématu celý jeden kurz a nedávno jsem objevil krátké video, které v jedné minutě napoví to, co já na mém kurzu vykládám celé odpoledne. Je to reklamnní spot na trenky. Tak tedy pokud chcete ušetřit za můj živý kurz, pokračujte ve čtení a prohlédněte si video.

To krátké video je reklama na trenýrky. A co má společného s mým kurzem? Moje kurzy prodejních technik vycházejí z osvědčených obchodních postupů, které jsem sám používal a dodnes mi fungují. Obchodníkům fungují i jiné postupy, ale moje prodejní techniky vycházejí z jedné premisy, která je obecně platná pro všechny obchodníky.

Ta premisa zní takto: Pro každého obchodníka je příjemnější, když za ním přicházejí lidi nakupovat, než když on musí chodit za nimi a prodávat jim. Co tím myslím? Naučte se přitahovat pozornost. A o tom je půlka jednoho mého živého kurzu. Finanční poradce na něm učím, jak to udělat, aby se jim zájemci o jejich služby ozývali sami. Většina finančních poradců na trhu dělá dokolečka stejné věci. Někomu zavolat, u toho se nechat několikrát odmítnout, dostat se na první schůzku a tam nabízet věci typu „podívám se vám na pojistky nebo zpracuji nezávazně finanční plán“. Několik desítek tisíc zprostředkovatelů na malém českém trhu dělá dokolečka jednu a tu samou věc. Jako přes kopírák. A tímhle se opravdu pozornost přitáhnout nedá.

Doporučuji udělat dvě věci:

Tou první je odlišit se. Dělat cokoliv jiného, než to, co dělá dav. Dělat cokoliv jiného, ale dělat to tak, aby to vedlo k přitažení pozornosti. No a s tím souvisí druhá věc, kterou doporučuji: Nebojte se kontroverznosti. To je něco, co vám bude pomáhat hlavně v digitálním světě. Je s tím spojeno ale něco, s čím se musíte smířit. Vedle toho, že k sobě přítáhnete pozornost lidí, které zaujmete, tak přitáhnete pozornost i jiných lidí. Občas tím někoho naštvete a najdou se lidi, kteří o vás nebudou mluvit dobře. Já to dělám už dlouho a musel jsem se s tím smířit.

Zpočátku mi to nebylo úplně příjemné, ale výsledek se dostavil. Podle mého odhadu je na našem trhu ze všech finančních zprostředkovatelů pouze 5% těch, kteří dělají tuto profesi s rozumem. Jsou to profíci. A tuhle úzkou skupinu se mi daří přitahovat k mým živým tréninkům i on-line kurzům. Je to moje cílová skupina zákazníků.

A ten zbytek? V těch 95% ostatních se najde hodně lidí, kteří o mě nemluví moc pěkně. A to je ta daň, která čeká i vás, když se budete těmito postupy řídit.

To je ve zkratce to, co učím na mém kurzu celé jedno odpoledne. A když si pustíte video s reklamou na trenýrky, tak v něm najdete podobné sdělení za minutu. A máte to grátis 🙂

P.S. Určitě budu rád, když mi do diskuze pod tímto článkem napíšete svůj názor. Co si o tom myslíte?

  • Dagmar Rendlová

    …a kurz bude kdy? a kde?
    Video je moc pěkné a určitě zákazníka zaujme. Hledám, jak popřát klientům k Vánocům a novému roku. Děkuji za inspiraci.

    • pavelfara

      Kurz bude v únoru, určitě o něm dám včas vědět 🙂

  • Danuše Geletová

    Skutocne originální. Urcite se na tu reklamu tak rychle nezapomene. Dekuji za zajimavou inspiraci. Dana

  • Ľudmila Troppová

    Krásny deň plný radosti. Ďakujem za video.Skratka Bomba. Zapadnuť do davu sa nosí a všetci sú spokojný len ja nie. Vyčnievať z radu je už o inom.Ďakujem.Mám s tým problém.Po pozretí videa je to o inom.Ďakujem

  • Radim Galuszka

    🙂